1) Kwaliteitsstatuut K.Konijn

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format C 

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut. 

  1. Algemene informatie 
  2. Gegevens ggz-aanbieder 

Naam regiebehandelaar: k.konijn 

BIG-registraties: 59043894001 

Overige kwalificaties: opleidingen gevolgd: basis schematherapie, basis EMDR, MBCT-trainer, gezins en relatietherapie 

Basisopleiding: geneeskunde, Utrecht 

AGB-code persoonlijk: 03069953 

Praktijk informatie 1 

Naam praktijk zoals bekend bij KVK: K.Konijn

E-mailadres: psychiater.konijn@gmail.com 

KvK nummer: 52095150 

Website: www.psychiaterconsult.nl 

AGB-code praktijk: 00395020 

  1. Biedt zorg aan in 

Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over. 

2a. 

 de gespecialiseerde-ggz 

2b. 

Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. Categorie B 

  1. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod 

Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm): 

3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.: Mijn werkwijze is die vanuit benadering vanuit de context; waarom komt deze client met zijn/haar achtergrond en genen op dit moment met deze klacht. Van daaruit zal ik samen met de client (en evt het systeem) na diagnostiek bekijken welke behandeling ik zal starten om een herstel en versterking van de autonomie en veerkracht in gang te zetten. De doelgroep waar ik het meeste ervaring mee heb is jong volwassenen in leeftijd van 18 tot 35, maar ik behandel ook regelmatig mensen van 60+ De problematiek is divers. Mijn behandelmethoden (en vooropleidingen) eveneens, maar mijn grondhouding past bij de derde generatie gedragstherapie... 

3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:

Aandachtstekort- en gedrag 

Pervasief 

Overige kindertijd 

Depressie 

Bipolair en overig 

Angst 

Restgroep diagnoses 

Dissociatieve stoornissen 

Slaapstoornissen 

Persoonlijkheid 

  1. Samenstelling van de praktijk 

Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden: 

Indicerend regiebehandelaar 1 

Naam: k.konijn 

BIG-registratienummer: 59043894001 

Coördinerend regiebehandelaar 1 

Naam: k.konijn 

BIG-registratienummer: 59043894001 

  1. Professioneel (multidisciplinair) netwerk 

5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder: Huisartsenpraktijk(en) 

Collegapsychologen en -psychotherapeuten 

ggz-instellingen 

5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)): 

  1. Strijbos, 1904458821 
  2. Verhaak 19054707016, 8905470725 

samenwerkingsverband psychiaterconsult/wei 43 

C.Gevers, 6904437325, 89044437316 

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft: 

op- en afschaling, aanvullende diagnostiek, gezamenlijke gezinsbehandeling of groep, consultatie, intervisie 

5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst): 

clienten zijn in bezit avn mijn emailadres en mobiele nummer waarbij er duidelijke afspraken zijn rondom bereikbaarheid. Daar buiten kunnen zij zich richten tot huisarts of evt crisisdienst. bij crisis binnen mijn afgesproken bereikbaarheid plan ik zelf met client een contact of verwijs naar/overleg met naar de crisisdienst. 

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH? 

Nee, omdat: de stedelijke crisisdienst voor mij bekend en goed toegankelijk is. ik bekijk per client wat nodig is. 

5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: M. Strijbos, 1904458821 

  1. Verhaak 19054707016, 8905470725 

C.Gevers, 6904437325, 89044437316

5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren: formele en informele bijeenkomsten met intervisie en patientenoverleg. 

gezamenlijke bij-en nascholing 

  1. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? 

Ja 

Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is 

Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: www.psychiaterconsult.n; 

  1. Behandeltarieven: 

Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: www.psychiaterconsult.nl 

  1. Kwaliteitswaarborg 

Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is: 

Intervisie 

Visitatie 

Bij- en nascholing 

Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden 

De beroepscode van mijn beroepsvereniging 

Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: www.nvvp en www.vvpao.nl 

  1. Klachten- en geschillenregeling 

Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris): 

k.konijn 

Link naar website: 

www.psychiaterconsult.nl 

  1. Regeling bij vakantie en calamiteiten 

10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij Naam vervangend behandelaar: 

bij ziekte: 

mevr. Strijbos, psychiater, Psychiaterconsult of huisarts 

bij vakantie: in overleg met patient 

10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten: 

Ja 

  1. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt 
  2. Wachttijd voor intake en behandeling 

Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of

document (en kunnen deze telefonisch opvragen). 

Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.psychiaterconsult.nl 12. Aanmelding en intake 

12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt): www.psychiaterconsult.nl 

cln kunnen zowel schriftelijk, via aanmeldformulier ls telefonisch worden aangemeld. ik doe zelf de intake en ben geheel zelf verantwoordelijk voor de intake(procedure). 

12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt: 

Ja 

  1. Behandeling 

13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt): Ja 

13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft: 

Ja 

13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt: 

ik bespreek telkens relevante gegevens zoals uitkomsten intakes, aanv diagn onderzoek, ROm, lab, info van derden met client. zo nodig en zo mogelijk betrek ik het systeem. 

13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM): periodieke evaluatie evt met medeneming avn ROM resultaten op basis van het ebhandelplan dat waar zo nodig wordt bijgesteld. 

13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor: 

In de regel evalueer ik na ongeveer 6 weken behandeling, en daarna eens per 3 tot 6 maanden. Ik hanteer geen vaste termijn omdat ik gepersonaliseerd werk. De termijn kan varieren van uren (suicidaliteit/crisis) tot maanden. 

13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe): Tijdens de evaluaties en aan het einde van de behandeling of bij andere momenten mocht daar aanleiding toe zijn. ik gebruik geen gestandaardiseerde instrumenten omdat voor mij het contact leidend is en wetenschappelijke instrumenten empirisch onvoldoende zijn onderbouwd. 

  1. Afsluiting/nazorg 

14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen: 

Ja 

14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:

Ja 

14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt: Ja 

  1. Omgang met patientgegevens 

15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals: 

Ja 

15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle): 

Ja 

15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa: 

Ja 

III. Ondertekening 

Naam: k.konijn 

Plaats: amsterdam 

Datum: 04-09-2022 

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld: 

Ja